Risiko.

Posted by Ched

Tadi aku punya bakal sharepartner dah ragu-ragu dengan pendirian dia. Dia risau dengan bisnes yg bakal kami jalankan tu sebab dia takut sekiranya berlaku kerugian, kami sebagai pemegang saham mesti akan tanggung skali kerugian tu..

Inilah apa yg aku cakapkan risiko. Dengan pnjg lebar dan non stop, aku berceloteh la kt fb chat tu.

ini la risikonya..
bila berbisnes
kecik2 dulu
bsyr slalu amek risiko
repair keta control sndiri
ada yg mnjadi
ada yg x jd
kdg2 kena marah jgk dgn ayh
lps tu kalau ada problem apa kt moto
bsyr amek risiko jgk
cuba repair sndiri
dari elok
bukak semua smpai bogel
last2 pasang x jd
ada je yg x betul
kena marah
pastu ada paip2 rosak ke kt umah
ada bocor ke
almari nk terkeluar ke
bsyr sndiri amek risiko
repair
bole x bole lantak la
tp niat nak mencuba tu sntiasa ada
lps tu da masuk form 4
bsyr amek risko
keluarkan duit dlm asb
500 yg ayh bsyr tlg simpankan tiap2 bulan
abes licin akaun asb tu
beli barang
butterfly massager tu
x penah jual pn sbnrnya
tp niat nk berniaga
strategi suma pemasaran da pikir
cuma x buat je lagi
then amek risiko jgk beli borong
alhamdulillah
bsyr boleh jual semua
bila da start bisnes enset
bsyr amek risiko nk try bljr repair enset
nk repair, kena korbankan enset
so bsyr amek risiko lg
proses sndiri enset bsyr
bogelkan
n alhamdulillah
bsyr brjaya
hasil dari risiko tu sbrnya
dia ajar kita mcm2
ramai org x brani amek risiko
sebab takut benda buruk berlaku
yup mmg betul
tp bila bnda da buruk berlaku
itu da mngajar kita
utk hadapi lg in case berlaku masa hdpn
smpai skrg
bsyr amek risiko
hari2 bsyr bermain dgn risiko
kdg2 duit ada 3 4 rgt je
sebab beli brg mcm2 sgt
borong ni
borong tu
bsyr balik kedah mgu lepas
duit dlm poket tgl 12 rgt je
dlm bank semua kosong
alhamdulillah
bsyr berjaya jual brg jgk wlpn ada kt kedah
bsyr amek risiko berhenti blajar
bkn sebab bsyr rugikan atau sia2kan benda yg ada
tp bsyr gunakan peluang yg ada
opportunity
hdp dgn risiko ni mematang kn kta
cara kta pikir
cra kta amek tindakan
kenapa nk ragu2 lg dgn apa sja peluang yg ada
use it
perasaan ragu2 tu
kena buang
jd x jd blkg kira
at least we will learn sumthin
in case bisnes ni x menjadi
adeh
pnjngnya berceloteh
hihihih
sory..


For those who read this, what will u reply?

Share  
This entry was posted on Wednesday, April 18, 2012 at 2:33 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. yg ptg, bljr/bekerja/ape2 pun yg kte lakukan..pastikah halal & igtlah Allah sll bersama2 kte...

ched, akk kol td x angkt? :-)

April 18, 2012 at 12:18 PM

Post a Comment