its a dream.

Posted by Ched

Aloha..
Nak study, tp mls lg..mgkin lps tulis entry ni.. hee..


Mimpi, ni la tajuk yg aku rasa best nk tulis. Boleh dikatakan setiap mimpi
aku akan ingat every single details apa yg berlaku dlm mimpi tu.
Tu yang best bila aku mimpi tu.. Hari² sebelum tido aku mesti berharap ada
mimpi² best.. ;)



Kat sini aku nk kongsi la beberapa mimpi yang aku igt smpai skrg. Even td aku
tdo dlm pkul 6.30-730pm pon aku ada mimpi.. mimpi yg buat aku rasa sakit sgt badan
lepas bgn. bukan sakit pon, tp mcm lenguh² badan.. ada efek rupanya mimpi ni..huhu




Mimpi time aku dlm darjah 3 kot..Pasal kaki aku..

Kisah ni berlaku kat rumah tok aku (satu taman ja dgn rumah aku). Waktu tu plak rasanya
ada kenduri kot then ramai la org duk lepak kt rumah tok aku tu.
Alkisah bermula dgn tiba² aku naik basikal, tp jd penumpang.. Duk dkt tmpt blkg tu.
yg duk kayuh basikal aku tak tahu pon la sapa, yg tu x brapa igt dah. Sedap² aku duk
menumpang tiba² org yg bawak basikal tu kayuh punya la laju. Aku pon dgn penuh smngt
juang pegang la seat dpn tu kuat².. Tp, malang mmg x berbau.. Kaki aku yg comel ni
tersangkut dekat rantai blkg tu.. Yang mamat bwk basikal ni duk kayuh lagi smpai aku
duk menjerit² kat blkg.. Smpai la kat umah tok aku, baru dia benti basikal tu.. Dgn muka
duk control macho, aku sambil menangis pon usha la kaki aku.. uhhh... da hilang dah tumit
kaki aku ni.. adeii.. nmpk mcm lemak² kaler kuning campur ngn darah ( terpengaruh dgn
lembu korban kot, kenduri kan..)..Kaki aku jd kebas gila smpai dah x rasa sakit.. Pastu dlm
2 saat lps tu aku pon bgn dari mimpi sambil duk pegang tumit aku.. Padan la rasa kebas,
kaki aku tersangkut bwh beg sapa tah. Sampai termasuk dlm mimpi.. ngee~






*ilustrasi penulis






Mimpi mandi dlm toilet

Haa..part ni 18sx sket.. haha.. Kejadian berlaku dalam aku darjah 5 rasanya.
Sambil pkai sluar teletubbies kaler oren tanpa pkai sebarang pkaian dlm, aku
pon tertdo kat bilik parent aku. Actually time tu pkul 8mlm, parents aku kluar tgl la
aku sorg kt rumah tu. yg lain pegi mana tah.. Sambil duk tgu parents aku balik and
jemput aku p pasar mlm, aku lepak la dlm bilik depa jap.. tup tup aku terlelap kat situ...
bermula la adegan² pelik disini.. Parents aku balik pastu diorg trus kejut aku. Dgn selaju
mungkin, aku pon meneru ke arah toilet berdekatan pastu mandi. Sbnrnya aku x bgn dr tdo
pon lg, mata aku still terpejam.. Lps abeh mandi aku terus capai pinggan dlm rak kat tepi toilet
tu dan cuba nak pakai (mcm pkai sluar) utk brapa belas kali tah.. pinggan kan, mcmna
nak pakai..Sbnarnya time tu aku tgh angau kot, tp dlm mimpi.. Aku duk nmpk 'sluar teletubbies'
tu aku pon pkai la tp x boleh² nak masuk.. haihh..lama kot.. yg parents aku duk usha lama
lg sambil duk gelak².. sambil dlm keadaan sgt seksi tu and mata pon masih terpejam, aku
terus terpa ke katil pastu tido balik.. esk pagi tu baru la parents aku cita kat aku apa yg jd..
mati² aku igt aku dah bgn siap mndi lg kononya parents aku ajak p pasar malam.




*ilustrasi penulis





Mimpi yg buat air mata aku mengalir.

Time ni aku form 4 and kejadian berlaku kat mrsm dlm bilik aku. waktu tu
aku tido mcm biasa la, tdo sorg je. mus rumet aku hilang entah kemana. dia x ada
dlm bilik pon time aku terjaga pkul brapa pg tah.. Sebelum tido tu pon aku da rasa
lain mcm sikit dah. tiba² rasa sayu n sedih² sket.. i dunno y.. Time tu pon aku
ada la tulis nota harian sket (diari la kononnya,tp da stop lama dah) pasal my mom.
X smpai setaun lg time tu mak aku pergi meninggal dunia yg fana ni.. haiihh.. awat la
p awai sgt.. sian kat anak² ni ha..elok ja mata aku yg menggoda ni terlelap, trus aku
dibuai mimpi.. mimpi tu sbnrnya lama, ada byk scene jgk la.. yg ni aku x igt sgt scene
mula² tu.. yang aku igt, mak aku dtg kat aku.. sembang² dgn aku.. time tu rasa mcm
bhgia gila dpt jmp mak aku. Dlm mimpi tu pon aku da sedar yg mak aku da x ada, kira
tertanya-tanya jgk la mcmna aku bleh jmpa lg mak aku.. Da jmp tu, mak aku bwk ja aku
g jalan².. sedar x sedar, aku rasa tgn aku mcm kena tarik.. yup, agak x logik dipikir akal
ni bila aku tgk mak aku tgh terbang melayang sambil tgn tu pegang tgn aku kuat² n tarik
aku skali naik ats.. siap ada cahaya lg kat ats tu.. bole rasa dlm mimpi tu hati aku ni
berdebar sgt.. then suddenly aku terbangun dr mimpi tu secara mengejut. Berpeluh bdn
campur rasa tercungap siap.. Hati duk berdebar tak abeh² lg.. Dlm keadaan terpinga
tu, baru aku sedar pipi aku ni da basah dgn linangan air mata ni.. Trus aku tak boleh tido
smpai pg.. Aku msg kt ayh aku yg aku rindu sgt kat mama.. Pastu dia suh aku sabar ja and
jgn sedih sgt sbb ayh aku and family lain masih ada..




*ilustrasi penulis





Byk lg mimpi² yg aku rasa best lg drpd 3 mimpi yg aku tulis ni..tp takkan nak tulis
semua kot.. terccabut jari aku nnt.. hehe.. Aku tulis mimpi ni pon sbb aku nk nnt smpai bila²
pon aku bleh igt mimpi ni.. Mana la nk tau nnt da nyanyuk, cucu tny pasal mimpi..bleh ja
aku suh dia tgk blog aku..n follow skali...hehehhe... and one more, aku nak TAG 3 membe
aku tulis entry pasal MIMPI jgk. nak taw jgk mimpi anda bertiga mcmna.. Tak ksah la brapa
mimpi pon, yg penting tulis jgk.. permintaan ni..jgn hampakan diri ini.. hehehe..



nah amek ni

BELLA
NAQIB

Share  
This entry was posted on Monday, April 4, 2011 at 1:05 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 comments

hat last paling sedih norh .

ni kata2 semangat :
nak kata pa tataww. haha. belajaq rajin2.

ngehehe~

April 4, 2011 at 2:10 AM

cuih..
suspen lebih..
p tulis kaihhh

April 4, 2011 at 2:28 AM

best r baca mimpi ched ni.. gelak sampai kuaq ayaq mata. huahuahua

April 4, 2011 at 11:10 PM

uihhh saya pun sllau mimpi tapi slalo lupa mimpi tu bila terjaga just igt yg geri2 jerr

April 4, 2011 at 11:15 PM

@jiji
gelak sakan ni sampai kuaq ayaq mata..hahaha.. thx!

@purple
tu la, niat siap2 sblm tdo tu nk igt
balik apa kita mimpi..keke

April 4, 2011 at 11:25 PM

Sentap hati mak noks! Mimpi basah yg u cite kat i tu apsal xcite skalik..? hik hik

April 6, 2011 at 3:14 AM

yg tu kalo cita satg pakat stim plak...... hehe

April 6, 2011 at 1:30 PM

lalink.. i dah buat entry untuk segmen ni....
sila lah gi menonton.. hihi..
http://girlandsandal.blogspot.com/2011/04/mimpi-mimpi-jadi-kenyataan.html

April 7, 2011 at 2:10 PM

hahahaa.. begitu mimpi kau. sejujurnya, aku sudah jarang bermimpi.

April 12, 2011 at 1:58 PM

Post a Comment