Bila yang tertulis untukku.

Posted by Ched



Lokasi menulis: Umah sewa kat Sentul



"Sheet, arini awk stay and dengar je apa senior cakap. Take note ye cara diorang buat sale semua tu. Blajar dari diorang"

"oke Akak Limah!" balas aku sambil duk buat malu2 lagi..

Yela, ari isnin minggu lepas aku training halfday je. Pagi tu masa masuk ofis, terus dengar Akak Limah tu duk bagi ceramah..

Pot pettt! Pot pett!!

pagi sebelum start keja potpet...tghari after lunch potpet...time nak balik pon potpet.. haihh.. tu la nasibnya bila dpt Team Leader POMPUAN yg suka sgt berleter tu..

Perempuan2 diluar sana, jgn kerap sgt berleter ye.. Nanti dipandang sinis oleh masyarakat seperti saya dan makhluk2 lain.. hihiii..

"ok Sheet, ni hari kedua pon tak siap lagi ni Agent ID Sheet.. Nanti dah siap baru Sheet boleh buat sale, so mcm biasa la dengar apa senior cakap and take note tau! jgn duk nganga je.."

jelas Akak Limah kat aku pada hari selasa minggu lepas.. Jadi mcm hari isnin jgk, aku dengar la cara senior2 aku buat sale melalui telefon tu.. sambil nganga jgk~

"Budak IT tu da letak jawatan la Sheet.. Tak boleh siap lagi Agent ID Sheet nie.. Hari ni Sheet kena dengar lagi la apa senior ckp tu.. "

Dengan muka penuh minat untuk belajar dan tak lupa suara keyakinan, aku pon jawap la

"OKAY KAK LIMAH! Mendengar arahan!" tapi dalam hati aku.. alahai.. cibai sungguh dah 3 hari aku nganga duk dengar senior buat sale thru fon ni.. Dah mencanak dah tahap kebosanan aku..

Keesokannya..hari khamis la..jam menunjukkan pkul 1pm.

"Sheet, meh sini.. Da siap dah Agent ID ni. So hari ni dah boleh buat sale ye. Akak nak Sheet buat 2 sale untuk 1st day keja nie"

yeaahuuu! dpt jugak aku buat sale.. tak la aku bosan dah duk melangut mcm org tgh blur kat opis tu..Lepas Akak Limah ckp tu, aku pon dengan tulus ikhlas

"Orait Kak Limah.. Saya COBAA~"

-------

"Buat sale..buat sale...buat sale...igt apa yg dah belajaq time training dulu...apply smua! " berkobar-kobar isi hati aku tu nak buat sale tau!

"GUYS! MY FIRST SALE!!!!" menjerit aku setengah jam lepas start buat sale.. perghh! terasa sgt bangga wooo.. mcmni rasanya nikmat bole buat sale..

"Good job Sheet!" semua pakat duk congrate kat aku.. :)

Sejam kemudian...

"GUYS!! Sheet got sale!! " orang sebelah aku menjerit lepas tgk aku da settle closed 2nd sale... kali ni aku bertambah bangga sebab target 2 sale aku dah lepas.. muehehe..

dan sejam lg kemudian...

"GUYS!! Sheet got one more sale!!" wehuuuu! aku dapat sale ketigaaaaa~

syok syok! aku duk bajet mcm susah sangat nak buat sale.. aku tak expect pon aku boleh buat sale thru fon ni..

"ok guys, berkumpul semua!"pekik Kak Limah mcm kami ni ala2 budak sekolah.. -_-'

"apa nak jadi dengan korang semua ni haa?? tambah2 geng senior?? Akak dah byk kali dah kan berleter kat korang semua.. buat la sale! yg langsung tak dpt sale tu! tak rasa malu ke?"

part ni aku ckup tak suka..berleter jeeeee tau.. hadoi..

"Malu la sikit bg yg tak dapat sale tu.. korang bukan junior.. tengok Sheet tu, 1st day call pon dah boleh buat 3 sale! korang tak malu ke hah??"

wahahha! aku dpt pujian disebalik leteran~ (tapi still muka ala2 insaf dengar org berceramah kan)

"Ha, dia dpt buat 3 sale! tepuk la tangan!"

Muka kak limah pon bertukar dengan senyuman dan semua org tepuk tgn.. hihihi.. tersipu-sipu malu aku.. kuikui..

---

Ari jumaat..

Mls nak tulis byk, aku dpt 3 sale lg untuk hari jumaat.. yeeehhaaa!

---

Ari isnin..

Before lunch, aku dah dpt 3 sale... :)

"GUYS! sape dpt 5 sale boleh balik terus ye!" pekikan kak limah pg sebelum start keja terngiang-ngiang kat fikiran aku ni.. mcmna pon aku nak dpt 5 sale jgk!

pkul 4.30,

"Dengan ini selesailah proses pendaftaran ye encik. Terima kasih kerana meluangkan masa encik dan selamat mendapat perlindungan daripada kami ye cik..."

Tu la ayat terakhir sale kelima aku kepada customer...

"Kak Limah, saya dah boleh balik! " aku plak pekik kat dia.. hehehe.. bestnya bleh balik awal.. aku sorang pulak tu..senior ada sorg ja yg dpt 5 sale, tu pon dah pkul 6 lebih dah..berbakat jgk rupanya aku ni.. hehe..

hari ni..selasa la..dlm pkul 7.11pm,

"guys! Sheet got sale!!" sale aku yang kelima lagi! wahahaha...!

"ko pakai jampi ape ni Sheet?? cuba ajar kitorang sket" salah sorang member keja skali tny aku..

"pagi2 jgn lupa gosok gigi jer.." balas aku.. ngeh ngeh ngehh!

lepas dpt sale tu, aku pon pandang la BOARD yang tertera semua nama ahli member group skali dengan aku.

SHEET : 5 sale

----

Sebenarnya aku tak puas hati.. depa panggil aku sheet.. padahal aku dah ckp berulang kali dah bukan sheet.. CHED... Dah la pgl aku SHEET, pronounce pulak SHIT.. adoi..

Sekian sahaja. Semoga bertemu lagi.

Share  
This entry was posted on Tuesday, June 14, 2011 at 10:09 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

hahaha...nak dekat sama je bunyi kan...tapi kalau SHIT tu tak boleh blah je XD

June 14, 2011 at 10:13 PM
Anonymous  

good job my fren..huhu,best of luck basyeer =)

June 15, 2011 at 7:20 PM

Post a Comment