Igauan lama.

Posted by Ched


Kejadian dekat bus stop X. Time ni aku dalam keta dengan mamat aku nak jual enset dekat area Damai. Duk sibuk aku promote iPhone tu tiba-tiba aku dapat call. Dah boleh agak sapa call.

"helo, kat mna?" tny si dia yang call aku tu.

"kejap la, dalam keta nie. Japg call lain, i tgh jual barang ni." lps tu trus aku letak.

Sambung balik promote enset tu. Aku malas dah kalau mamat tu cancel, penat kot aku dalam LRT  dr Kelana jaya station smpai Damai station(agak stgh jam perjalanan). Time nak pegi tu takpa la sbb aku boleh main angry bird,game kesukaan ramai tp time balik mna ada enset dah jual kt mamat tu.

Da settle jual, wallet aku tebal dgn cash seribu lebih. Dah sampai Kelana jaya station, aku bergegas pergi kt moto dengan kalut-kalut sket sbb kesian plak si dia yang call aku td tu duk tgu kat bus stop dkt setengah jam dah.

PRENNG PREENGG.. BROOM.. (ada superbike melintas)

aku pon smpai la bus stop X.

"naik cepat" arah aku dengan muka plg selamba dan sedikit marah.

"pegi amek pendrive,i tgu kt sini" balasnya. Dia jln kaki dtg kt aku sbb nak amek pendrive je.

PREENNGGG PRENGGG..

Dengan muka ketat aku, aku g cari kedai berdekatan dgn harapan nk g print file yg dlm pendrive tu tp alahai kedai plak tutup. Aku pon amek la satu lg helmet nak ajak si dia tu naik ngn aku pegi print kt tempat lain.

PRENGGG PRENNGG..

da smpai dpn si dia tu.

"naik cpt" sapaku.

"bagi pendrive, i balik jalan" sambil muka lg ketat drpd aku, si dia amek pendrive and jalan balik kolej. Tak mau pulak naik moto dengan aku.

aku kejar dia guna moto cabuk aku tu.

"cepat la naik, duk mengada sgt kenapa? " aku da marah sket.

Dia still buat muka ketat and tak nak layan aku. Dah jadi drama tepi jalan dah.

"bak sini wallet tu" arahku smbil tunjuk kat wallet yang dia pegang.

"nak buat ape? " muka masih ketat.

"bg je la kt i..! " time ni marah sgh2 dah aku.

"nak buat ape?? " pertanyaan kali kedua prmpn tu bg.

PAPPP!!!!

Aku baling wallet aku yang sarat dengan duit tu kt depan dia. Dengan laju aku trus meluru pusing balik ke kolej. Panas..panas..

Da smpai bilik aku tgk ada 2 miscall dan 2 msg. Msg tu berbunyi

"i tgu kt sini"

"ahhh! lantak la.. aku da panas gila neh.. jgn harap aku nk lyn!" getus aku dalam hati.

aku tau dia mesti simpan wallet aku. Aku pon tido dengan prasaan marah sket smpai ke pagi.

BUZZZ BUZZ... BUZZ BUZZZ

aku terjaga sbb vibrate fon aku tu. Ada msg.

"jom p midvalley ptg ni" drpd Perus, sahabatku dr kecik.

"pukul brapa" reply ku.

"3 4 camtu la."

"orait, jmp kt sna." dengan yakin aku reply.

Tension pnya pasal sbb smlm x abeh lg, aku pon rasa mcm nk p rileks kn diri sket lepak dengan membe.

PRENNGGG PRENNGG

da smpai kat kaunter tiket untuk parking motor kat underground tu aku pon nak amek duit.

Ah, sudah. wallet aku.....

Share  
This entry was posted on Sunday, April 10, 2011 at 4:39 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 comments

rekaan semata-mata. jgn terpedaya. btw, duit tu duit dia la. Sy hny peminjam. sy org susa~

April 10, 2011 at 2:25 PM

weh.. aku baca dengan penuh semangat. kau reka rupanya. hahahaa.. kau boleh buat novel lah. btw, enjoy reading this :)

April 15, 2011 at 9:54 PM

hehe..
ada lg cerpen..tp cita betul.. g la godek2 lg..hehe

April 15, 2011 at 10:13 PM

Post a Comment