Mayat reput kat rumah.

Posted by Ched

Alor setar - 1 Mei, 2 p.m..

Nampak usang, penuh dengan habuk dan berselerak campur bunyi-bunyi cengkerik sket. Aikk, siang2 pon ada ke? kalo malam ni mesti nampak menyeramkan.. Barang-barang motor macam mengamuk duk melepak merata tempat kat depan tu.Dah nampak macam bengkel pon ada. Lebih kurang 12 saat aku merenung, aku pon pi la buka pagar tu.

kedeng kedeng kedeng!

lebih kurang macam tu la bunyi. Brapa kali dah pagar tu jatuh.. 2 kali dah hempap motor dengan tempat penyidai baju depan tu. aku pon risau kadang2 bila nak bukak..

Uihhh!

Abeh jari aku penuh habuk.. unexpected! sampai mcm tu skali hardcore nya keadaan kt sini plus kt simen aku pijak tu pon ada lumpur yang dah kering.. Mesti ada banjir dulu ni.. Ah, persetankan semua tu. Memang aku sepatutnya dah jangka pon rumah aku yang tak ada sapa duk selama 3 bulan tu mmg kondisi supposed to be like dat.

PAPP!

dengan rakus aku ketuk suis utama yang abang sulung aku cabut. Dia letak kat rumah dia, semalam aku tido umh dia dulu la sbb umah aku mmg tak ada current. Then elok ja aku bukak pintu rumah aku tu,

"uiii, teruknya... bau apa nie??! " takmau dianggap gila, aku just ungkap persoalan tu dalam ati.
fuhhh.. semerbak bau beb.. menusuk-nusuk dalam hidung aku yang sangat kiut ni.

Bau yang bole tahan la busuk.. penat jgk aku tahan bau tu.. Tak boleh jadi nie. Aku pon tercari-cari jgk la bau tu kt mna. lebih kurang 3 saat kemudian aku pon sampai la kt dapur umah aku tu. Peti ais dibuka.. meleleh-leleh air kaler merah.. cis, bangkai ikan! cis lagi, bangkai ayam! siap berkulat lagi kat area frozen tu.. perghh!! mantap sgh! Aku pon terfikir brapa lama dah la abang aku amek suis utama tu. haihh..

Da letak barang-barang aku semua dalam bilik, rambut diselak, baju dibukak and seluar pon ditanggalkan. Berbekalkan boxer yg comel ni, aku kelihatan seksi sambil bersemangat untuk operasi mengemas rumah.

"chaiyok chaiyok astar! chaiyok chaiyok astar!" tiba2 teringat cheer kolej 1st nie.hehe.. sem depan aku dah tak stay kolej lagi. dah sewa pon rumah kat luar dengan rumet aku jugak si Abu tu.

Mula-mula skali, memang aku cuci peti ais tu la.. terseksa jiwa raga membuang bangkai-bangkai tu. Penuh dengan darah ikan lagi.. kat lantai bawah peti ais tu pon abes meleleh air kaler merah hasil drpd ikan tu. Azab sungguh time ni. Nafas ikut mulut ja.. Aku pon terfikir, kebal jgk la orang yg keja dengan bandaran tu. Aku yang sikit ni pon dah terseksa...

Oke, dah habis pasal peti ais tu.. dah comel lote dah sekarang. abeh aku buang barang-barang yang ada dalam peti ais tu. Lepas tu, aku pegi kemas area depan pulak yang dah jadi bengkel tu. Yang ni senang ja, aku himpun ja semua barang tu kt tepi pastu tutup dengan plastik swimming pool anak buah aku pnya. hihi.. pastu aku pon start la menyapu.

Tiba-tiba aku terperasan jelingan tajam seorang amoi yang lalu depan umah aku. Boleh tahan cun.. Siap pakai seluar hawaii yang pendek tu.. Tapi sayang, kaki amoi tu byk parut. Aku bajet mesti dia tergoda tgk aku. Tengah seksi kan..  Aku terus control macho sapu-sapu sampah ala seorang faggot yang bajet cun.

Settle dengan adegan cemas td, aku pon terus la rehat2 kejap.. penat la jgk..

Aku terus pegi tekan suis on tv. bukak tv3, ada cerita zaman 90an. PESONA CINTA. Pelakon wanita yang berlakon sbgai Julia tu berjaya jugak tambat mata aku ni. Dengan putih, tinggi ala-ala model, muka pon bole tahan cun and campur dengan seksi-seksa sket.. fuhh.. Lama jugak aku tak tengok si Nasha Aziz ni.. Aku pon layan la cerita ni. tak penah tgk pon lg sebelum ni. Best2..

"Dem! ada lg bau ni.. kat mana pulak dah?? " bentak hati nurani aku yg tulus dan suci ni..

Sambil kedengaran bunyi2 guruh, awan mendung mula muncul.. Keadaan rumah dah jadi gelap.. Aku dah rasa mcm nak malam, tp jam menunjukkan pukul 4.26 p.m. Untuk sejenak, aku hairan jugak dtg mana bau ni. Kali ni bau tak kuat sgt, cuma sayup-sayup.. Aku bajet nak biarkan ja, mungkin bau dalam peti ais tak abeh lg.

"Arghh! makin kuat pulak bau nehh! " merungut idung aku ni.

Hujan da mula turun. Gelap sungguh waktu ni. Mmg dah bajet mcm malam.. pelik aku rasa.. Dah la duk sorang2 kat rumah ni.. Aku pon bukak tv kuat2 sket kot2 la bau tu bole hilang. ternyata aku silap.. Bau busuk ni makin dah tak tahan..

Dengan jiwa yang kental, aku pon memulakan operasi mencari bau ni. Sambil-sambil duk geledah rumah aku ni, tiba-tiba rasa seram sejuk.. Dah la ujan, guruh lagi.. Gelap woo.. Aku bukak la smua lampu yang ada.. Bau dah makin pelik ni.. Meremang semua bulu yang ada... huhu..

Aku baru prasan, ada satu bilik lg aku tak bukak.. Aku expect mesti bau tu dtg dari bilik. Elok ja aku nak p bukak pintu tu

TENENE~ TENENE~ TENENE~  ♪ ♫

SHITT! Tersentak aku! dem betul.. kuat la pulak bunyi standard ringtone enset nokia ni.. Naik nombor ja, tak kluar nama pon. Dengan was-was, aku pon angkat slow2.. bajet mcm tepon umah..ouhh, kazen aku col tny harga enset iphone 3g. Spoil betul mood aku..

Sambung balik dengan operasi aku tu. Bunyi guruh makin kuat. Hujan makin lebat.. Rasa mcm bergoncang dah rumah aku ni. Aku masih dalam keadaan seksi, sejuk wooo.. on the way nak p bilik tu, aku pakai baju balik.. bole rasa meremang badan aku ni..

DUPP DUPP..DUPP DUPP..

Kuat jugak debaran hati aku nie. Rumah sendiri pon aku rasa takut.. huu.. kunci pintu bilik dibuka.. dengan lafaz bismillah dalam ati, aku bukak pintu tu..

MASYAALLAHHHH!! tergamam aku. Bau jgn cakap la.... mak aii.. aku mcm nak pengsan pon ada. Lidah aku kelu tapi dalam hati menjerit-jerit.! Bole nampak ulat-ulat2 kat tepi katil tu..

Bukan satu, tapi DUA MAYAT aku nampak! IBU DENGAN ANAK! Aku boleh perasan yang IBU dah reput tinggal tulang pon! Anak masih ada lagi daging2 melekat. Dengan pantas aku terus keluar rumah aku p kat luar amek tong sampah and penyapu yang aku tinggal kt luar tu. Dengan hati yang sayu ni tambah bau yang mengancam jiwa dan raga, aku pon angkut la dua2 tikus tu masuk dalam plastik. Pi letak kat tong sampah kt luar. Hujan masih lebat.. Then aku cuci2 sket tempat kejadian tu...

Alhdamdulillah.. semuanya selamat disetelkan.. Bau pon dah tak ada dah.. Itulah kejadian yang berlaku harini..

Share  
This entry was posted on Sunday, May 1, 2011 at 9:36 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

22 comments

haha. tikus rupanya :P

May 1, 2011 at 9:53 PM

Thanks laaa untuk suspens tikus ni. HAHAHHAHA

May 1, 2011 at 10:16 PM

hahah..dah agak da..sbb basyeer mmg suke ngarot..btw best cite ney!! hehe

May 1, 2011 at 10:35 PM

mak aih..bkn men berdebar2 bce..ingtkn mayat pe td..rpe nye bgkai tkus jer..aiyooyo..haha :P

May 1, 2011 at 10:53 PM

nasib kau duduk jauh. kalau dekat ngan aku, maunya kau yang jadi mayat. ciss..

May 2, 2011 at 12:46 AM

tawlah bosan balik umah. takyah nak beletiaq sampai kering tekak sgt lah kan. =p

May 2, 2011 at 3:52 AM

What a great blogworld you have!

Keep on writing,because I'll keep reading!

May 2, 2011 at 5:53 AM

ada jgk yg sudi baca.. haha..

May 2, 2011 at 6:04 PM

hahahah... pandai nyer awak main bahasa.. putar belit... tipah tertipu tipah.. adesss... tikus rupanyerrr...

May 3, 2011 at 1:33 AM

stylo lah nanti aku try gak nak buat cerita macam gini~ haha

May 3, 2011 at 2:29 AM

tak berani baca 2-3 pagi..
bila dah baca rasa macam nak jerit..
"CHEDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!!!!"

May 3, 2011 at 5:20 PM

dahh agak. abg ched mmg suke bwt gempakk. hahahaa. da bolee jd penulis novel daa. hehee

May 3, 2011 at 9:56 PM

bangkai tikus sumpah busuk gilaaaaaaaaaaaa..eee,bau diaa

May 3, 2011 at 11:29 PM

haha. tengok tajuk tanak baca ahh. haha

May 3, 2011 at 11:44 PM

jgn baca.. cerita seram ni..

May 3, 2011 at 11:54 PM

ko ada belog upenye!

May 4, 2011 at 1:23 AM

hurm..bole expect larr ending citer nie.tpi penulisan daa makin mantap.keep it up~~haha

May 5, 2011 at 4:59 AM

@naqib.
zzz~

May 5, 2011 at 10:37 AM

euww! myat reput.. tikus la weyh! haha

May 6, 2011 at 2:34 PM

tp y heranny ckp abg dah amek kotak suis utame letak kat umah die.. tp cmne lak leh tgk tv? tv3 lak tu.. hehe.. (:

May 7, 2011 at 12:21 AM

@maris

"PAPP!

dengan rakus aku ketuk suis utama yang abang sulung aku cabut"

maksudnya tu kira dah amek balik la suis utama tu.. -_-

sila jgn heran ye. :)

May 7, 2011 at 2:44 AM

haha.. okep... :D

May 7, 2011 at 3:05 AM

Post a Comment