Anjing yang inosen.

Posted by Ched

                             dah tawan Broga Hill smlm.

Lokasi : Atas katil kolej kediaman pertama universiti malaya.
Masa : 3.16a.m.

Heluuu~

Actually aku dah tido pon sbnarnya.Baru terbangun. Kaki boleh tahan rasa penat sbb untuk 2 ari sblum ni, aku just tdo 2 jam. Ada la xtvt yg aku duk buat. Pg td aku baru balik dr Broga Hill.. Bleh tahan best! Waktu start mendaki around 5.30pg. dengan gelap, torch light pon x bwk.. Ada org tu berselipar siap. Terbaik dr ladang! :p Nasib baik la ada group2 student yg lain pegi jgk. geng UPM dengan geng mana tah. So we just followed them time mendaki tu. 1st time pegi beb, mna tau jalan...

But this is not what im going to talk about. Just wanna share with u guys pengalaman aku naik moto time muda2 dulu. :)

opss,someone posted about Broga Hills a few minutes ago.. HERE ;)



1st time jatuh moto.
Orait, ni la kisah yang aku rasa akan ingat sampai tua nanti. Pengalaman berharga ketika aku mula berkecimpung bawak moto secara haram. Time tu aku baru darjah 6. Dah mula blajar naik motor skuter. Senang. Pulas dan jalan.

Jam menunjukkan pukul 10 malam. Walaupun aku darjah 6 time tu, smpai skrg waktu tu aku isytihar sebagai awal lg. Kalo kluar time2 camni kira standard la.

KECENGGGG! KECENGGG! KECENGG!!

bunyi skuter apabila dihidupkan guna kaki disebabkan bateri kong. Skuter v100 yang kecik molek kaler ungu tu pon bergetar-getar. "AMAT, PERUS! JOM OPERASI MALAM NI! " teriak aku kat kazen and sorang membe aku yang tengah melepak depan umah. Berbekalkan 3 insan atas moto skuter kecik tu, aku pon bawak dengan suka hati bersama dengan muka-muka ceria pembonceng dibelakang.

Wahhh! heaven woo bawak moto mula2 dulu. Mcm2 alasan aku bagi semata-mata nak naik moto. Rajin ja aku bila ada barang yg nak kena beli atau hantar. Best2! Kalo area2 kedah ni orang cakap 'gila handle'. kalo asyik bawak keta plak 'gila stereng' and so on.

Walaupun tak ada arah tuju, itu langsung tidak menjadi masalah kepada kami. Setiap lorong yang ada dalam taman aku ni pasti diredah. Awek2 cun dah tak nampak dah pkul 10 mlm ni.. semua jenis tido awal.. Aihh, kantoi la aku kecik2 lg dah pandai mengusha awek.. haha.. Disebabkan tadak awek, so kami cuma melempiaskan nafsu kanak2 yg syok bawak moto ni dengan meronda sebaik mungkin..

"jom kita p kacau anjing weii! kat lorong cina nuu" tempelak kazen aku tu..

Orait,objektif sudah ada. Tinggal nak laksanakan. Untuk tidak menghampakan harapan setinggi gunung kazen aku tu, aku pon sahut la harapan yg agak berisiko tu. "OKEY KAWAN², BERSIAP SEDIA.." Ucapan aku sebelum nak masuk lorong 'puaka' tu.

Minyak dipulas selaju 40km/j menyebabkan rambut² aku bergeseran sesama mereka bak model tgh buat photoshoot. Tiba-tiba,

TUIHHHHHH!!!!

Ah, pulak! Kazen aku p ludah plak kat anjing yg ala2 anjing polis tu. Ini sudah mencari nahas. Dengan dua kelipan mata, teriakan anjing2 mula kedengaran. Anjing yang diludah itu sememangnya tgh dirantai, sbb tu kazen aku berani ludah. Tapi malangnya, anjing tu ramai backup yg juga merangkap geng dia.

AUKKK! AUKK! AUKKK!!! auuuuuuuuU~

Lolongan anjing makin kuat! Minyak dipulas makin laju dek debaran maksima. Dengan 3 kelipan mata lg, lebih kurang 3 ekor anjing mula kejar kami. "WEII!!! ANJING LIGANNNNN!!" teriak kazen aku tu. Debaran hati yg macam tong dram kena ketuk, muka cuak masing2 jelas kelihatan. Suddenly, cehh speaking pulak..

Mungkin ingin lagak sebagai hero, ada satu anjing melintas kat depan skuter ni time kelajuan lebih kurang 60km/j. Tanpa sempat berfikir, perut anjing yg melintas itu digelek dengan penuh kasih sayang. Motor berterbangan. jeritan 3 insan atas moto ketara kedengaran...

gedebuk...gedebuk..gedebuk...

Aksi golek2 berlaku sampailah kami bertiga terkandas dibawah lori yg hanya beberapa meter dri tmpat gelekan anjing td tu. Dengan pantas dan bertenaga, ketiga-tiga kami terus memanjat lori tersebut dengan jayanya. Cina2 yang stay kt lorong tu semua keluar dan menenangkan anjing2 yg terus melolong dengan rakusnya. Owner kepada anjing meminta maaf kepada kami kononnya anjing2 tu yg salah. -_-'

Selesai sesi memohon maaf tu, kami bertiga pon berlalu dari lorong cina tu. Kelihatan body skuter aku tu rabak dibahagian tepi. Tapi masih boleh dibawak dengan sempurna. Sampai depan rumah, baru aku terasa nak check kot2 ada luka kt badan. Tak rasa sakit apa2 pon,mungkin tiada luka. Then aku perasan ada darah bercucuran dibahagian kaki kiri aku dekat dengan ibu jari. Kebas rupanya. Patut tak rasa apa2.

Esoknya aku tersadai dirumah dek kesakitan kaki yang meruap-ruap.

Share  
This entry was posted on Saturday, May 7, 2011 at 3:39 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 comments

lol .. lawak lah citer ko .. kena kejar anjing bagai . HAHAHHAHAHAHA

May 7, 2011 at 6:49 AM

hahaa. i loikee! suke sukee :D seronokk di baca :))

May 7, 2011 at 7:53 AM

kesian skuter..ahahhaa

weiy nk broga jgk..=_="

May 7, 2011 at 9:32 AM
Anonymous  

AHAHAHHAHAHA -hanya mmpu ketawa- :)

May 7, 2011 at 1:03 PM

hahah lawak.. folo u ;p

May 7, 2011 at 1:27 PM

ceh. motif ja dok boh gambaq. padahal ceta sal anjing. nak bg ramai pompuan komen lah tuuu. haha.


p/s: len kali makan byk sikit bg besaq. baru anjing tengok pon gentar~

May 7, 2011 at 7:07 PM

kecik baru comel.. disukai ramai~
muahaha

May 7, 2011 at 7:14 PM

setuju ngn nabila. ;)

May 7, 2011 at 9:07 PM

cehh.. market la tuh? haiyya.. nasib baik hantu anjing tu tak menghantui kau.

May 7, 2011 at 10:26 PM

huhuhu..kelako..

deannasyaqieza18.blogspot

May 8, 2011 at 1:41 AM

wahhhh!!!!! da pergi broga!!!!nak jugakk!!!

May 8, 2011 at 2:22 PM

haha...
ak pon pnah kene kejar...
naseb x kene gigit... LoL

May 9, 2011 at 1:50 PM

Post a Comment