hi..

Posted by Ched

dah lama aku x update blog kan.. hehe.. melalui ari2 yang sgtlah bz setiap ari, harini baru ada kesempatan untuk menulis secoret dua apa yg berlaku sepanjang 3 bulan ni.. ni.

masuk tahun baru, aku ada final exam untuk sem 3 from 3 jan to 20 jan. 4 paper sja sbnrnya gap kemain panjang. Aku suka gap begitu. alhamdulillah.. result aku pon better dr sem-sem sebelum ni.

then aku balik umah kt kedah kejap lps abeh exam tu tapi for 3 days only. Aku tringin nak duk lama-lama kat sana, enjoy dgn membe-membe, tapi bila dah terjebak dengan bisnes ni i have to forget all those things. So dengan berat hati aku pon balik la umah kt kl ni.

Bisnes berjalan dgn agak baik spnjg 2 bulan ni. Permintaan makin tinggi, and aku pon da semakin membuka sayap nk mengembangkan lagi bisnes aku. Walaupun income tak seberapa, tapi aku dpt hidup on my own, not from my fmly and not from others. Suma makan minum aku, duit sewa rumah n also yuran belajar aku sendiri yg bayar. Sesuatu yg luar biasa bg seorg student mcm aku nk buat sndiri suma tu.

Started last month, aku mula join program-program keusahawanan which created by UM itself, program sprti motivasi, seminar n kursus on how to create a business and to maximise income. Byk yg aku dpt from this program. Rasa bersyukur sgt sbb aku dah mula nampak apa yg aku akan buat lepas ni. Tapi yg paling penting, networking.. mcm MLM jgk la, term networking tu mmg ada dlm semua bisnes.

ok lah, itu shja.
chalo betey

Share  
This entry was posted on Saturday, March 3, 2012 at 3:26 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 comments

juai apa ched?

March 4, 2012 at 12:30 AM

bisness ape tu?mcm best je..

March 4, 2012 at 7:30 PM

finally, ade jgk entry terbaru dr abg besar nie..hehehe..
btw, ched mmg berbakat klu wat bisnes nie kan..
goodluck bro besar..:-)

March 6, 2012 at 10:51 AM

Post a Comment