Errr.. Otak kanan?

Posted by Ched

Secara lahiriahnya, kebanyakan orang menggunakan otak kiri ataupun lebih dikenali dengan panggilan left-oriented brain. Saja ja nk update post kali ni just nak share sikit ilmu yg aku dapat dr orang lain. Tak ramai yang sedar betapa hebatnya kita kalau guna otak kanan. Terima kasih kepada En. Daing, orang yg paling banyak sgt membantu aku terutama dari segi bg motivasi kat aku. Kalau korang sndiri yang dgr cmna dia ckp, mesti terpegun. :D

orang yang guna otak kanan ni selalunya jenis yang gila-gila sikit dan selalu berfikir out of the box. Contohnya, kalau ada org tunjuk straw kat kita n tnya ni benda apa, mesti semua orang akan jawap straw,penyedut air,plastik isap air dan seumpamanya.

Tapi bagi org yg guna otak kanan, dia akan bg jwpn yg org lain sndiri tak terfikir. Contohnya, straw yg ditunjuk td tu dia jawap senjata ; sebab boleh cucuk mata, cungkil gigi ; sbb boleh cungkil gigi, pengikat ; sbb dgn straw jgk kita boleh ikat sumthin.. rite? ni cuma simple example saja, byk lg sbnrnya yg kita sndiri kbyakan lgsg tak terfikir.

Nanti sedikit sebanyak aku nk cerita dalam post2 akan dtg pasal En Daing. Orangnya sgtlah hebat.. Aku tringin nk jadi mcm dia sbnrnya.. baru umur 20 tahun dah berjaya jd jutawan.. lps tu umur 24 tahun jatuh bankrup utang bank rm1.5juta, utang along, utang merata tempat. umur 28, dia berjaya balik langsaikan semua hutang2 dia dan skrg umur dia dah 38 tahun. Xtau la duit dlm bank dia ada brapa juta dah skrg.. wuuu,bestnya.. hehe

ok lah, tu saja... nak bagi pengenalan saja ttg penggunaan otak kanan.. nnt aku cerita details lagi kehebatan menggunakan otak kanan. :D

selamat~

Share  
This entry was posted on Friday, April 6, 2012 at 3:05 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment