rezeki..rezeki..

Posted by Ched

Sebenarnya pagi tadi bukan ada sangat duit dalam poket.. kat tangan ada dkt 3 biji enset utk di letgo, pastu ada lagi pulak banyak projek2 yg terlepas..

tapi kan..

Allah maha pemurah..

Dari dulu, sampai la sekarang bila aku perlukan sangat-sangat duit,
aku keluarkan duit aku yg ada.. Penah sekali tinggal dalam poket 2 ringgit, 2 ringgit tu jugak aku keluarkan.
dengan niat Allah akan curahkan berkali ganda kat aku..

Alhamdulillah, Allah tak pernah kecewakan aku dengan limpahan rezeki. Walaupun tak banyak mana, tapi berkali-kali ganda nilai dari yang aku sedekahkan tu. Bukan niat nk bangga, tapi cuma nk menunjukkan tak ramai sangat antara kita yg selalu bg sedekah.

Ada yg selalu merungut

"eh, kaki ada tgn ada, boleh jalan semua tp duk minta sedekah lagi"

"alah, ni mesti buat-buat buta ja ni mntak derma"

NIAT tu yang penting.. Biar la org tu betul2 perlukan derma ataupun sja2 nak menipu cari duit, tu antara dia dengan Allah.. yg penting niat. Kalau bab2 sedekah ni, mmg aku jrg sgt berkira. Sebab aku kesian dgn org yg  susah ni.

Aku juga kenal dengan seorang usahawan ni dan dia banyak kongsikan pengalaman dia dengan aku. Dia mmg suka buat amal jariah, derma sana sini, tlg org2 susah,tapi yang paling ketara aku nampak, dia berebut-rebut untuk belanja sarapan pagi. Lepas tu dia pon ada cerita kat aku, bila kita belanja org lain brekpes, kita secara tak langsung bg tenaga kat org lain utk bekerja seharian. Dan secara tak langsung jugak, sedekah kita tu sangat bermakna.

Skrg ni aku pon da pasang niat kat hati, kalau ada duit lebih sket aku nk slalu blnja org mkn. Sampai sekarang aku percaya, lagi byk duit kita sedekahkan, lagi berkali ganda rezeki masuk..

itu shja tazkirah utk post kali ini.
assalamualaikum. :D

Share  
This entry was posted on Saturday, April 21, 2012 at 2:57 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 comments

alhamdulilla, bukan senag nk cari org berfikiran mcm ni. teruskan istiqamah (':

April 21, 2012 at 7:42 AM

wah...ble nk blanje mkn ni?:-)

April 21, 2012 at 2:13 PM
This comment has been removed by the author.
April 22, 2012 at 2:08 AM

ehem.mai ah dtg sini HHA

April 22, 2012 at 2:08 AM

bagusnya. boleh lah datang sini belanja saya :) hihi

April 22, 2012 at 3:55 PM

Post a Comment