Erti hidup ini

Posted by Ched

Tak tau nk tulis apa utk post kali ni tp yg pasti setiap deretan tekanan atas keyboard
ini terselit dgn makna. 
                        
                    

Hidup ni kdg2 bosan, kdg2 bhgia dan kdg2 terluka. Apa yg aku lalui sama 
sja dgn apa yg org lain lalui,cuma cara nk hadapi yg slalunya penuh dgn perbezaan. 

Skrg ni dah rasa tenang sket sbb smua masalah mcm masing2 dah tau
nak berlalu dr idup aku. Study pon rasanya dah makin stabil, tmbh2 bila ada test.
Dah boleh dpt feel utk study btul2 smpai phm. Harap2 sem lps dah x berulang lg 
lps ni. Duit pon rasanya dah x jd mslh sbb bisnes da pulih macam biasa. sblm ni rasa
slow sgt nk cari duit pon merangkak.. 
                              
                       
      
Apa yg aku nak mention utk post kali ni adalah hidup aku.
Apa yg aku lalui spnjang melalui alam kedewasaan ini. 
Aku x pernah pon pilih jalan ni, semuanya dah ditentukan..
Smpai kdg2 aku fed up dgn hdup aku, sbb apa hdp aku x mcm
hdp org lain yg aku tgk penuh kbhgiaan. Tp aku percya, setiap 
kebahagiaan pasti terselit kekecewaan. kesimpulannya, aku x perlu
pon jeles dgn idup org lain. 

Kdg2, aku tersedar yg hdup aku penuh dgn kerinduan.
Rindu kpd fmli aku, 
rindu kpd kwn2 aku, 
rindu kpd org yg pnah muncul dalam hidup aku, 
rindu kpd aku yg dulunya nerd, 
rindu kpd aku yg dulunya sntiasa dahagakn ilmu, 
rindu kpd aku yg dulunya slalu lepak dgn kawan,
rindu kpd aku yg dulunya slalu bg motivate kat membe2,
rindu kpd aku yg dulunya  slalu org bg harapan..

                 

















tgk la, plg aku rindu adalah diriku aku yg dulu..
aku tak tau diri aku skrg ni atau dulu yg lg bermakna..
kdg2 hidup ni rasa kosong, mcm x ada arah tuju spnjang aku dkt sini.
Prasaan putus harapan sntiasa dtg.. 

Post aku kali ni sememangnya utk diri aku.
Apa yg aku nk adalah perubahan. Berubah ke jahat,berubah ke baik, 
dua2 amek masa.. Susah sbnrnya nk berubah...




*dah edit sket. haih..kalut sorg tu duk komen.. haha
          



Share  
This entry was posted on Tuesday, March 15, 2011 at 2:37 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

wuhoo~ rindu kamu yang alim? pernah mimpi ka dulu?

March 15, 2011 at 7:48 PM

penah la.. haih.. duk tnya plak.. bekas pelajar pondok kot.. haha

March 16, 2011 at 12:18 AM

Post a Comment