Jailbreak dan juga gps software....

Posted by Ched

hollllaaa~

Entry aku kali ni berkisarkan tentang dunia gadget sket. spatutnya aku post entry
ni kat blog aku satu lg - cheddo - tp rasanya kat sini pon bole ja sbb ramai yg spatutnya
tahu benda2 alah ni.. Just utk pengetahuan anda² smua.. baca la kalau berminat.. :)

Jailbreak.
Ni istilah yg agak fofular la especially bg geng² keja kedai fon ataupn sesapa la
yg pakai iphone. kalau pkai iphone/ipod/apa² la produk dr apple ni tp xtau jgk jailbreak
tu apa baik p main kawin² dgn kanak² ribena disana.. Jailbreak ni sbnrnya satu perubahan
atau modifikasi yang dibuat kpd iphone utk bebas menggunakan aplikasi ataupun bhsa
senang nak phm download then install guna pirate app/game.. kiranya x pyh beli/byr lgsg
la app/games utk iphone ni.. Kalau kt kedai standard price utk Jailbreak ni lebih kurang
rm50-rm80. FYI, Apple sendiri menghalalkn proses ini dan x illegal pon kalau nk jailbreak
peranti mudah alih anda tuuu.. and one more thing, x ada keburukan pon kalau jailbreak..
So apa lg, jom jailbreak!


Gps software.
Ni satu lg, patutnya anda² semua yang pakai fon canggih² tu amek tahu la sket apa yg fon
anda tu boleh buat.. Setakat yg aku prasan ni, ramai jgk la membe aku fon canggih tp x
guna sepenuhnya. software gps ni sememangnya sgtlah penting at certain² time. So,jgn
amek mudah akan hal ini ye adik²..kadang² bila dah sesat especially mcm aku yang duk
area kl ni boleh ckp setiap kali kuar dr UM ni je mesti sesat pnya kan da jd gelabah
sket nk cari jln..kalau x gelabah skalipon, kan da rugi myk n tenaga nk pusing kesana kesini.
Software gps yg agak fofular masyarakat seantero guna adalah Garmin (slalunya utk nokia,
htc,samsung ataupun yg pkai OS symbian dan window mobile), Papago dan TomTom
( dua² ni utk Iphone ). Software yg aku cita kat sini x telan kredit anda pon dan
sememangnya free (semua org suka part ni kan). Bg yang x tahu sgt tu boleh la anta
kedai fon anda dan slalunya kedai akan charge dlm rm20-rm50 mcm tu la.. pndai² la
mengayat.. So, jom check fon anda bleh sumbat ke x gps software ni dan kalau
bleh cpt² la install ye.. :)


*kalau nk upah aku buat pon bole.. hikhik..

Share  
This entry was posted on Friday, April 1, 2011 at 1:28 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 comments

info yg bergune :D

April 2, 2011 at 9:08 PM

seronok je aku baca post ni. dengan istilah2 yang aku tak pernah dengar ada kat sini. then aku pandang fon aku. alahai, nokia 3310 je =='

April 17, 2011 at 12:39 AM

aaa..
bole ja ja tu nk upgrade sket..
kau pau je parent kau tu.. haha

April 17, 2011 at 12:52 AM

Post a Comment