Susahnya jadi manusia..

Posted by Ched



Lately aku agak stress dengan keadaan sekeliling.. tambah2 dengan manusia yg aku selalu jumpa hari2.. Dah mmg spesis aku dari kecik lagi kalau ada problem selalunya aku juz pendam and let it go by itself. Selalunya orang ckp kalau duk pendam2 ni lama2 bole meletop. Nope, to me it juz forgetting something without realizing it.  Itu aku la, orang lain tatau la pulak..

Aku ni jenis cepat terasa. Tapi mcm biasa la, still acting like i dun hve any feeling.. Nampk COOL kan.. :)
itu la aku..

Kadang2 orang lain tgk aku ni jenis susah sgt nak marah.. Bukan aku x reti nak marah, cuma aku lebih selesa marah aku tu dlm hati jaa.. Bukan apa, nak nampak COOL sebenarnya.. :)

Bila aku tengok ada orang lain buat something yg aku x puas hati, aku x direct terus tegur. Teguran ni la yg aku rasa plg penting in any relationship.. Kadang2 tegur pon salah, x tegur pon salah. Serba salah jadinya... Ditelan mati emak, diluah mati bapak kononnya~ Jadi aku pilih untuk jadi sarkastik.. So x lah padu sgt efeknya.. Jadi secara lahiriahnya bagi aku nampak la COOL sket.. :)

Nak memahami orang lain memang susah.. sebabnya tak semua orang berfikiran sama mcm kita.. Even sometimes nak memahami diri sendiri pon sgt susah bilamasa diri sendiri pon tak tahu apa yg diri kita tu nak sebenarnya.. Susahkan.. Kdg2 aku terpaksa jadi orang lain wlaupun tu bukan kehendak aku.. Semuanya utk adaptasikan dengan persekitaran. Semata-mata nak bg orang lain suka dengan cara kita. Untuk apa, untuk nampak COOL..:)

------

Seribu kebaikan dengan satu keburukan mana satu yg korang nampak? Mesti keburukan tu kan.. tipulah kalo ckp kebaikan tu jgk yg nmpk.. mustahil! faktanya, itulah manusia.. Skrg ni pon aku rasa mcm x puas hati kat someone... Dan sebagai makhluk yg tergolong dalam kalangan manusia, aku pon tetap nampak yg keburukan tu.. nak buat mcm na, nak tlg ada hadnya.. Bukan sampai buat orang lain rasa susah.. Haihh..

Byknya aku mengeluh.. dunia2..


masing2 ada ego sendiri........

Share  
This entry was posted on Friday, July 29, 2011 at 1:27 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

11 comments

nie la spesis manusia sarkastik...
hahaa..
wisma uoa tue ad owg yg ak knl pon wat part time kt sna~~

July 29, 2011 at 12:38 PM

manusia oh manusia

memang susah jadik manusia

:)

July 29, 2011 at 9:48 PM

alahaii..
sensitip jugak mamat ni
;p

July 29, 2011 at 11:11 PM

susah nk jadi manusia jadi la lembu...

July 30, 2011 at 10:59 AM

jd lembu x COOL laaa.. hehe

July 31, 2011 at 12:52 AM

klu da nme nye manusia...begitulah adenyer...:-)...cool always... babe!

July 31, 2011 at 12:07 PM

haha. untuk ape? untuk COOL.....;)

August 1, 2011 at 9:23 PM
This comment has been removed by the author.
August 13, 2011 at 5:29 PM

Ya anda orang paling cool. Tahniah.
Tapi kebanyakan laki memang camni kot. Suka pendam je. Kalau aku, takde makna la pendam2 ni noks. Kihkih, okay aku tak cool. =='

August 13, 2011 at 5:30 PM

nk jd cool mcm awak gak la pasni :)

August 14, 2011 at 11:51 PM

ehhh , kita sama laaa.. ade jugak org sama sifat . heeee . nice post . nk copy paste bolehh ? then i'll credit to you :)

October 1, 2011 at 3:15 PM

Post a Comment