Pertama.

Posted by Ched







" hello, Nur(bukan nama sebenar) ada tak? "

" sapa ni? "

" ni kawan sekolah dia "

" sat naa... "

"NUR!! ni kawan sekolah telepon ni.. " pekik mak si Nur tu...

Kalau skrg ni aku call, mesti mak dia tnya macam2.. Dulu kecik lagi, suara pon tak pecah lagi, so mak dia igt aku ni perempuan sebenarnya.. hihihi...

Ni kisah tahun 2002, time tak pakai henset lagi.. Tepon umah je lah yang jadi penghubung.. Tak padan kecik lagi, dah pandai dah aku ni cinta monyet.. Baru darjah 6.. hihi.. Ni kira kisah pertama aku terjebak dengan perasaan cinta. huahua..

Waktu darjah 6 dulu, aku stay kat kelas kedua, iaitu Kreatif. Si Nur plak duk kelas pertama, kelas Sejahtera. Dulu dia pengawas, dan aku pon tak brapa ingat dah mcmna aku boleh tersangkut dengan dia dulu.. kisah lama beb, jenuh jgk nak igt.. hehe..

Orangnya comel, bole consider sbg cantik la.. Mungkin sebab tu aku terpikat tu.. Dan Si Nur ni pon berasal dr keluarga yang boleh tahan la warak.. So sepanjang perkenalan aku dengan dia jgn harap la boleh jumpa kat luar. Semua jumpa kat sekolah ja.

The best part untuk hubungan aku ngn dia ni, tak pernah skali pon rasanya aku sembang dengan dia face to face. hehe..

its either surat layang or thru fone.. hihi.. Itu pon bole jgk kan melahirkan rasa cinta ni.. walaupun budak hingusan lg.. ;) Hubungan kami berdua ni rasanya berbulan jugak kot, lepas masuk sekolah menengah, Si Nur pegi sekolah lain n aku plak pegi sekolah lain. The distance actually yang memisahkan kami, dats y kadang2 aku tak prcaya sgt dengan cinta jarak jauh ni. Kalau boleh nak dekat selalu..

Sampai skrg aku still simpan surat2 yang dia penah bagi kat aku. Dan yang paling aku rasa nak simpan smpai bila2 adalah hasil sulaman nama dia n nama aku. Sampai skrg masih disimpan rapi..

Tak banyak kenangan yang aku ingat sepanjang dengan Nur. Last aku contact dia pon rasanya tahun lepas kot.. Skrg dia tgh sambung degree dlm pendidikan islam. Ustazah dah skrg ni.. :)


ok done. pendek je. Akan menyusul lg nanti..

tata..



Share  
This entry was posted on Thursday, October 6, 2011 at 3:15 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 comments

wah.haha. mujur kecik2 dulu takde fesbuk. kalau takkkkk.......

October 6, 2011 at 10:10 AM

hehehehe....saya tak pernah bercinta masa sekolah rendah tauu..:P

October 6, 2011 at 2:53 PM

perghh.. dr sekolah rendah lg dh playboy dh...haha

October 6, 2011 at 11:46 PM

wahh, sweet nya. kcik2 dah pndai :P

October 7, 2011 at 11:25 AM

dlu kecik2 ada MIRC la.. hihi...

cinta kan dtg tanpa dipaksa.. ;)

x ada kna mngena dgn playboy ok.

October 11, 2011 at 7:26 PM

comel2...^_^ bdk2 mmg lah....ngaku mcm nie....

October 11, 2011 at 8:51 PM

aiceh ched. cinta lama berputik kembali :D

October 11, 2011 at 11:42 PM

Post a Comment